Executive Coaching si asteptarile unui CEO
14 ianuarie 2014 Coaching
Articol tradus și adaptat de Andreea Trifu
Mai mult de jumătate dintre CEOs nu primesc sfaturi din afara companiei în ceea ce privește abilitățile lor de leadership, deși ei ar fi receptivi la sugestiile unui coach. Aceasta este doar una dintre concluziile studiului ”Executive Coaching” realizat și publicat acum câteva luni. Pentru a ajunge la rezultatele ce vi le voi prezenta în continuare, reprezentanți ai Universității Stanford și The Miles Group au intervievat 200 CEO și membri ai Consiliului Director din diferite companii.
Când lucrurile merg bine într-o întreprindere, este foarte greu de observat unde există mici goluri, iar acestea se pot transforma curând în probleme serioase. De aceea, este esențial să se ia în considerare și o părere neutră. Având în vedere faptul că fiecare are interese proprii, uneori doar prin ochii unui coach se poate verifica dacă într-adevăr lucrurile merg atât de bine precum se crede sau dacă există ceva ce nu este în regulă.
Totuși, una dintre problemele cu care se confruntă coachingul este aceea că, de cele mai multe ori, este privit ca o remediere a anumitor dificultăți, nu ca un ajutor pentru creșterea performanțelor în general. Astfel, se crede că decizia de a avea un coach este văzută ca o slăbiciune și va avea consecințe negative. Cu toate acestea, autorii studiului, David Larcker și Stephen Miles, afirmă contrariul. Acceptarea faptului că fiecare avem puncte slabe și suntem dispuși să lucrăm la îndreptarea lor are, de fapt, un impact pozitiv asupra reputației și performanței într-o întreprindere.
Analizând acum graficul rezultatelor studiului, se observă dorința celor mai mulți CEO de a îmbunătăți modul în care reacționează în fața unui conflict. Acest lucru este ușor explicabil, deoarece aproape toate deciziile pe care un CEO le ia vor mulțumi pe cineva și vor supăra pe altcineva. În același timp, se poate constata o reticență în ceea ce privește coachingul pentru dezvoltarea abilităților de motivare, empatie, convingere sau aptitudinilor sociale, deși aceste calități sunt cele care ajută la crearea unui relații mai strânse de colaborare între angajați și top management. Totodată, se remarcă un dezacord între viziunea majorității CEO și viziunea membrilor Consiliului Director pentru abilitățile de planificare, managementul conflictelor, delegarea atribuțiilor și aptitudinilor de ascultare. Uneori diferențele pot ajunge până la peste 20% (spre exemplu – Managementul Conflictelor).
În aceste condiții, rezultatele studiului ne pot oferi o nouă perspectivă cu privire la Executive Coaching. Atât David Larcker, cât și Stephen Miles afirmă că a fost o surpriză descoperirea procentajului destul de mic al celor ce utilizează coachingul, întrucât amândoi consideră că cei care apelează la un coach sunt cei care au conștientizat faptul că prin acest mod se diferențiază o companie bună de o companie vizionară.
Sursă:
Articolul ”Research: What CEOs Really Want From Coaching” scris de Gretchen Gavett (Harvard Business Review – blog) și studiul ”Executive Coaching” (2013) realizat de Universitatea Stanford și The Miles Group
http://blogs.hbr.org/2013/08/research-ceos-and-the-coaching