adevarata-arta-2

Adevarata arta a unui Master-Coach

Author:

25 ianuarie 2017 Facebook Twitter LinkedIn Google+ Carti,Coaching

 

Top Coach va aduce in atentie cele mai utile carti pentru cei care vor sa se formeze in coaching si vor sa exceleze in aceasta noua profesie.

In acest articol va prezint cartea lui Alain Cardon „Adevarata arta a unui Master-Coach”.

 

Piaţa românească de coaching este de 10 ani într-o continuă creştere, trasă înainte de o mare diversitate de traineri străini şi şcoli locale, şi stimulată de dezvoltatori cu mult spirit antreprenorial. Fiecare a contribuit puternic cu propriile tehnici, foarte diverse şi uneori contradictorii, şi cu propriile perspective asupra profesiei.

 

Ca o consecinţă a acestei creşteri dinamice, piaţa actuală de coaching îi poate părea incoerentă, dacă nu chiar haotică,unui observator extern şi unui posibil client neavizat. S-ar putea totodată ca piaţa actuală de coaching din Romania să-şi fi atins platoul, anunţând încheierea primului ei stadiu de dezvoltare. S-ar putea să se afle la startul celui de-l doilea stadiu, consolidarea. De fapt, mulţi coachi locali au acumulat deja o experienţă relevantă şi au devenit profesionişti. Şi mulţi clienţi au acum aşteptări clare şi caută coachi maturi, bine instruiţi şi validaţi.
Adevărata artă a unui Master-Coach este în mod clar o carte de a doua generaţie, abordând dimensiunile mai profunde ale profesiei. Nu este pentru începători, nu este despre “cum se face coachingul”, ci despre coaching ca fel de a fi. Nu este despre învăţarea tehnicilor de coaching, ci despre esenţa prezenţei în coaching. Nu este doar despre obţinerea rezultatelor pentru client, ci despre crearea unui spaţiu de coaching pentru devenire, pentru împlinirea propriului potenţial. În esenţă, în loc de metode,instrumente, tehnici şi trucuri de coaching care trebuie deprinse de începători, această carte se referă la arta minimalistă, subtilă, a unui master-coach.

 

Pentru cei interesati de achizitia cartii click aici.

 

CUPRINS

Cuvânt-înainte

Un cuvânt din partea traducătorului

Introducere

Partea întâia

Să o luăm de la zero, sau despre noţiunile de bază

  1. O competenţă evidentă, dar subestimată: ascultarea
  2. Impasurile clientului trebuie ocolite
  3. Ascultarea nu trebuie să fi e apăsătoare
  4. Ascultarea trebuie să fi e gratuită
  5. Reprimarea nevoii de a înţelege
  6. Reprimarea tendinţei de a ţine lucrurile sub control
  7. Însușirea artei de a asculta
  8. Ascultarea trebuie să treacă dincolo de spusele clientului
  9. Tăcerea în coaching
  10. Ascultarea nefiltrată

Partea a doua

Coaching: metodă eminamente sistemică, între prezenţă și rezonanţă

  1. Prezenţa în raport cu relaţia coach/client
  2. Rezonanţa dintre coach și client
  3. Rezonanţa cu discursul clientului
  4. Prezenţa în raport cu forma pe care o pot lua spusele clientului
  5. Prezenţa în raport cu clientul în cadrul obiectivului său
  6. Prezenţa în raport cu contextul clientului
  7. Prezenţa în raport cu timpul clientului
  8. Interfeţele clientului
  9. Prezenţa în raport cu experienţa personală a coachului
  10. Relaţia în aliniere

Partea a treia

„Magia” coachingului ca proces de emergenţă și de transmutare

  1. Caracteristicile proceselor emergente
  2. Circularitatea creativă
  3. Momentul de confuzie
  4. Trecerea dincolo
  5. Autoorganizarea emergentă
  6. Consolidarea
  7. Emergenţa deciziilor
  8. Planurile de acţiune

Partea a patra

Coachingul de echipă și de organizaţie

  1. Caracteristicile unui coaching de echipă
  2. Abordarea unui coaching de echipă
  3. Spaţiul coachingului de echipă
  4. Spaţiul coachingului de organizaţie
  5. Confi gurarea spaţiului de creștere al unei organizaţii
  6. Global și local într-o organizaţie
  7. Procesul constituie conţinutul
  8. Circularitatea efi cientă

Concluzii

Bibliografie

Anexă

Japan Tobacco Industry

Un proces complet de coaching și dezvoltare în România

 

Pentru cei interesati de achizitia cartii click aici.

 

 

Custom Design
x