coach-ionelia-chirvase

Ce fac coachii pentru cariera?

Author:

21 martie 2012 Facebook Twitter LinkedIn Google+ Coaching

Coachingul de cariera este un proces interactiv de explorare a subiectelor legate de munca – conducand spre actiuni concrete – in care coachul joaca atat rolul de catalizator si facilitator al individului, cat si cel de transformare si dezvoltare organizationala. Coachii de cariera ii conecteaza pe oameni cu pasiunea lor, scopul, valorile si alte aspecte vitale ale locului ideal de munca. Ei isi inzestreaza clientii cu abilitati de management al carierei, care pot fi folosite si in viitoare tranzitii, pe langa imbunatatirea locului de munca actual.

De asemenea, ei faciliteaza procesul de devoltare a clientilor lor si de implementare a unui plan de cautare a unui loc de munca sau de pornire a propriei afaceri, pentru a-si activa propria Vocatie Autentica. Rezultatele dorite ale coachingului de cariera pentru clienti includ dezvoltarea autocunoasterii, claritatea scopului si obiectivelor in viata, auto-organizarea mai mare si calitatea imbunatatita a vietii.

Ce fac coachii de cariera:

  • Ii conecteaza pe clienti cu un nivel mai profund al motivatiei decat “doar un loc de munca” – clientii isi descopera pasiunea si scopul pentru a-si ghida deciziile, dandu-le puterea de a alege o munca pe care o indragesc, de a duce un trai bun si de a-si mentine o viata echilibrata.
  • Se diferentiaza de consultantii si consilierii de cariera prin cladirea apititudinilor de management al carierei, care ii confera clientului capacitatea de a trece prin tranzitii viitoare.
  • Exploreaza in cautarea unor nivele mai profunde de motivatie care, odata descoperite, pot declansa o schimbare din temelii de durata, in loc sa ofere un remediu rapid de moment.
  • Creeaza interactiuni de coaching eficiente prin ascultare, oferind feedback, punand intrebari de impact, observand si modeland.
  • Inlatura barierele din calea progresului in cariera, cum sunt prejudecatile auto-limitante, cunoasterea incompleta a aptitudinilor solicitate pe piata, lipsa unui scop si altele.
  • Imbunatatesc abilitatea clientilor de a se promova si de a se vinde pe ei insisi pe piata muncii, indiferent de conditiile economice.
  • Cresc potentialul individual de dezvoltare in cariera si puterea de a castiga mai mult in viitor.
  • Asista clientii pentru a deveni auto-dependenti in cariera, preluand controlul si stapanirea dezvoltarii propriilor cariere.
  • Ridica nivelul de satisfactie in munca a clientilor prin descoperirea propriilor Vocatii Autentice.
Comentarii
Close

Leave a Comment



3 + 2 =

Custom Design
x